Ny dag, nytt år - Heddas födelsedag! 1/1 2011

Jag utgår från en "enkät" för att minnas och för att summera, för att gå vidare...
1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Egentligen har det nog varit ett år då jag inte har gjort en massa nytt, inte hoppat från höga berg eller simmat i djupa vatten - men ridit höga, stolliga hästar. Men det har jag ju gjort förut oxå... Men något som jag återupptog var längdskidåkning - det hade jag inte provat sedan jag var barn. och det var roligare än vad jag minns. Annars har jag mest Tragglat på.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Vad jag minns gav jag inga nyårslöften....
3. Fick någon du känner barn?
Ja, inte minst fina Sandra och Eric som fick en finfin Elin.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.
5. Vilka länder besökte du?
Thailand och Spanien.
6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
Egentligen inte - mer än mamma, men det är ju fortfarande en omöjlighet vad jag vet... Kaffe... men i denna stund sitter jag och dricker kaffe igen, så snart är jag nog uppe i min dagliga ranson igen. Återigen fler ridturer.
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Dagen som visade +
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Det är mycket - men +et är nog ändå det bästa, och resan till Thailand. Och när Stimma och jag fick över 600p och blev champions!
9. Vilket var ditt största misstag?
Misstag har jag gjort. Men jag försöker lära mig av dem. Och gå vidare. Så just nu minns jag inget speciellt.
10. Vilket var ditt bästa inköp?
Vet inte.
11. Vad spenderade du mest pengar på?
Thailandsresan.
12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Min familj och mina vänner - det finns faktiskt inget bättre.
13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Bleb stucken av en lionfish i Thailand, vilket gjorde superont, annars har det inte varit värre än vanligt? Visst hoppade mina axlar ur led typ 10 gånger per natt halva året, men det känns som om det har blivit något bättre nu, kanske är det bara jag som har hittat sätt att ligga på som är bättre för kroppen?
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Vet ej.
15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Ganska samma som tidigare, det vill säga glad och lycklig för det mesta - ups and downs. Snabbt ner, snabbt upp. Kanske ännu tydligare under graviditeten? Rent personligt hade jag nog ett bättre 2009 än 2010 - och det berodde mycket på långa, roliga ridturer med fina vänner...
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Massor. Mig själv. Mina barn. Min man. Mina hundar. Mina vänner.
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Nej.
18. Hur var din julafton?
Bra, mycket god mat, fina familjen och släkten, glada barn och skratt.
19. Blev du kär? Fortsatte vara sedan 26/8-94.
20. Vilket program har varit det bästa på tv? Grey. Solsidan!
21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej. Det ger och tar för mycket negativ energi.
22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Jag lyssnar mest på ljudböcker av svenska deckarförfattarinnor. Och de gillar jag!
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Jag har nog en lika varierade och brokig musiksmak som tidigare...
24. Önskade du dig något som du fick?
Ja.
25. Önskade du dig något som du inte fick?
NJa...
26. Vilken var årets bästa film?
Jag somnar alltid när jag tittar på film...
27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag minns inte exakt, men jag tror jag jobbade länge, sedan kom Margareta och gunnar, pappa och mormor - då åkte jag och red... Och så fick jag en massa grattisar på sms och facebook.
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Egentligen inte så många nya vänner - men jag började i ett nytt arbetslag, vilket kändes väldigt jobbigt till en början, men människorna i det nya laget gillar jag mycket.
29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Ganska mycket svart och jeans, klassisk, lite tråkig, hemma kör jag college-kläder från topp till tå.
30. Vad fick dig att må bra?
Mina vänner och min familj. Rida. Träna och tävla med Stimma.
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen.
32. Vem saknade du?
Mamma...
33. Vilken var din bästa månad?
Januari kanske, eller sommaren när vi fick vara tillsammans i familjen och bara va och njuta.
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Så klart finns det en massa saker jag sku ha kunna gjort bättre... Men gjort är gjort och jag försöker lära av det som blev mindre bra och se framåt.
35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Vi blir en trebarnsfamilj!

Vi har kommit hem från Getamåla - så roligt så jag skrattade så jag grät några gånger. God mat. Fina vänner. Nytt år. Nya möjligheter. Nu är barnen och pappan och spelar tennis. Jag vilar efter att ha sovit dåligt i natt. Jag tog en runda med hundarna i det hala väglaget. Det har regnet och blåst och nu ser inte snön alls så vit och fin ut längre.
Gott nytt år önskar jag er alla - ett år med tro, hopp och mycket kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback