30/7; lördag

Klockan är inte ens sex på morgonen. Jag är så arg, ledsen, besviken och frustrerad att jag inte kan sova. Vi har lagt så mycket tid på nu ogjort arbete... Igår var Johannesson här och skulle hjälpa oss med fönsterrenoveringen. Anna och jag målade det som Anders och pappa hade jobbat med ett par helger i våras att få trärent. Sedan hade Anders grundmålat - nu var det dags för målning. Efter första strykningen ser vi att färgen krackelerat lite, men tänker att det kanske blir bättre efter andra... Det blev det inte. Anders ringer fackhandeln där vi köpte färgen. Och de har gett oss FEL grundfärg. Vi får skrapa bort allt igen. Pappa och Marianne kommer oxå. Detta innebär att många andra planer för många människor måste ställas in. En massa ogjort arbete, minst 40 timmar. Jag hoppas att färghandeln på något sätt kommer kompensera oss. Vi skulle kunnat köpa färg på citygross eller ÖB eller något liknande. Vi hade fått stå för konsekvenserna av våra val - men vi valde att gå till "proffsen" för att få hjälp så att det skulle bli rätt. Men det blev så jävla fel. Det kommer ta så mycket extra tid det här. Tid som vi inte har - men som vi måste ta. Sista semsterveckan blir inte som vi tänkt oss. Nu känns det som ett övermäktigt projekt. Och dessutom sviker min kropp mig. Min rygg är riktigt dålig, det var länge sedan den var så dålig. Det ena benet är minst 3 cm kortare, och i vissa lägen känns det som om ryggen går av. fan. Fan. FAn. FAN! FANS djävla skit!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kram <3

2011-07-31 @ 14:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback