27/5; fredag

En unge vid bröstet, en som leker Lotta, en mamma som ser allt som behöver fixas - men försöker vara tålmodig och skriver ett inlägg medan liten suttar klart. Tur att jag inte har samma städnojja som under graviditeten... Min omtanke och mitt vårdande har fått ett delvis annat mål!
Ibland behövs det inte så mycket för att roa mig, jag läste det här om kondomer:
TÄNK OM Alla företag skulle tillverka kondomer:
GEVALIA kondomer: När du får oväntat besök.
NOKIA kondomer: Connecting people.
LÄTTA kondomer: När du bestämt dig.
GB-GLASS kondomer: Jag o min Magnum.
ALWAYS kondomer: En renare och torrare känsla.
LÒREAL kondomer: Because you´re worth it.
OLW kondomer: Nu är det dax för fredags mys.
TRISS kondomer: Plötsligt händer det.
MARABOU kondomer: Lite mer mmmmm i livet ♥
Och det här:
Tjuvlyssnat.. på ett Pendeltåg mellan Stockholm och Södertälje.
Två pojkar ~12 sitter och läser en tidning.Pojke 1: Alltså, kolla här! Det är bara 18% av folket i Burkina Faso som kan läsa och räkna och sånt.
Pojke 2: Va?
Pojke 1: Ja, det är sant!
Pojke 2: Shit! Bor det ens 18% folk i Burkina Faso? Det kan väl inte bo så mycket folk där?
Sånt här roa matte- och biologiläraren i mig.
Något annat som har fått mig att småle de senaste dagarna var när jag hade bett Anders ta med sig ett paket bindor efter förlossningen, och han kom med ett paket stringtrosskydd! (Jag fick ett 19kg paket med prover från Libresse för länge sedan - och just det här paketet hade blivit över...)
En annan dag sitter vi och pratar och så säger jag till A att han kunde ju varit med i diskussionen efter förlossningen mellan bm och studenten över vad som skulle kunna göras med mitt underliv... Plötsligt byter jag samtalsämne, vilket Anders inte uppfattar... Jag säger att han har lite långa tofsar där bak (efter att ha missat lite med trimmern på huvudet) - han tror dock att det ät bm och studenten som säger detta om mitt underliv...
Kanske är det nu dags för Liten (som vi trodde skulle få ettnamn igår..) att släppa taget, och ta tag i sängklädesbyte, diskplock och övrigt plock... Han verkar mest sova... I eftermiddag väntar friidrottstävling för K.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback