6/5; fredag

Och inte sådär lugn och skön mysfredagskväll som man kanske hoppas på... Har stollat hela dagen - gått promenad, shopat, MVC (som tippade på bebbe rättså snart, hon skulle inte bli förvånad om det hände i helgen... jag har börjat öppna mig - jag är mer blygsam i mina förväntningar men hoppas på att bebben är här inom två veckor - det är ju för övrigt en vecka kvar till beräknat datum just idag), gräsklippning (vilket verkligen satte igång onda sammandragningar - de kommer ofta och gör faktiskt ont bak i ryggen... - vi får se vart det leder till), toscakaksbakning... Och helt plötsligt ser jag att Stimma blöder och tror såklart att hon har börjat löpa, men det visar sig att det kommer från näsan. jag ser ett sår i pannan, som inte blöder men som är avskrapat. Jag frågar Klara om hon vet vad som har hänt - och det visar sig att hon har sprungit in i båttrailern. Vi blir såklart rädda att det är en skallskada, eftersom det blöder flera timmar efteråt. inte massa blod, men ändå... Vi ringer djursjukhuset, och de tycker att vi ska åka till Lyckeby... Lägg då till att det snart är natt och att jag har en massa sammandragningar... Vi ringer igen upp Växjö djursjukhus och frågar om de kan göra en röntgen, och så kan vi utgå från den när vi tar beslutet om att eventuellt åka vidare - det kan de, men de har en stor operation och då får vi kanske vänta till 23, och då har vi förlorat en massa tid om vi behöver åka vidare, eftersom Växjö inte har någon jour under natten... Men just i nuläget har vi bestämt att avvakta, ha koll här hemma - och nu är A ute med henne i skogen för att kolla hennes allmäntillstånd, och hon verkar inte ha direkt ont vid skadan.
Varför känns det ibland som om det bara blir för mycket? Fast trots allt har det varit en bra, solig dag. Nu får vi bara hoppas att det fortsätter vara en bra kväll.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tummar hålls hårt för Stimma! Läskigt!

2011-05-06 @ 23:06:47
Postat av: Mia

Hoppas att allt har gått bra med Stimma. Kram!

2011-05-09 @ 08:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback