kväll

Jag har haft en bra dag - snälla, goa barn - ändå har jag en olustkänsla i kroppen. Kanske beror det på att Anders kommer hem sent, typ runt midnatt ringde han och sa. Det är förändringar på jobbet. Det är tufft för honom. Hemma går jag... och känner mig rättså onyttig, trots att jag vet att det viktigaste jag har nu att göra - är att vara Mamma.

Kanske beror det på att döden har visat sig igen. Gjort sig påmind. En före detta elev har dött. Vi visste att han troligtvis inte skulle leva tills han blev gammal, men ändå... Jag minns han skratt - kan höra det, trots att det är två år sedan han slutade. "Somliga säger vi lever i evighet, fast döden är det sannaste som dom vet. Andra säger lyckan finns i ett ögonblick, fast dom aldrig hann i fatt de dom fick. I kärlek och hat, fiende, kamrat, glädje och sorg, hydda och borg. Tar vi ett kort på barnen i sommar tid, när dom dansar, när vi dansar. En stund på jorden." R.I.P. fina Trygve.

Jag har varit ute en stund nu - jag tränade Stimma. Levnadsglad! Livsgnista! Energi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback