15/11; tisdag

Igår var Sigge och jag hos Jenny, en kollega. Vi var fyra mammor och fyra bebisar. Alla bebbar föddes inom fem månader. Alla är ungefär lika stora. Det är spännande. Fyra mammor. Fyra kollegor. Tre av oss har män som delvis jobbar borta. Tre av oss har tre barn. Två av oss har "stora" barn. Tre av oss är no-lärare. Tre av oss är äldre än 30. Alla bor i hus. Alla renoverar hemma. Två av oss är gifta med en Anders. Någon eller några ska jobba mer eller mindre i vår. Tre bebbar tar napp. En kryper. Alla ler. Alla mammor har frågor och funderingar. Inte om samma saker - men om något. Så lika - så olika. Så spännande. Tack Jenny och tack till er alla för en mysig förmiddag.
I kväll skulle vi fira finaElin som har fyllt ett år - men Anders är så snorig att vi avvaktar. Och ja, då blev det ju en lucka, en lucka för ridning. Jag red i mörkret igår oxå. Idag skiner solen. Sigge och jag gick en promenad, han somnade, och jag tog en kaffe i solen på trappan. Läste en stund. Nu har jag städat, fixat mat åt oss. Snart kommer de stora barnen hem. Kanske ska jag försöka räfsa lite i eftermiddag, eller åtminstone köra en sväng och försöka samla upp löv med traktorn - tummen håller nog inte för räfsning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback