2/11; onsdag

Nu känns det som om jag inte orkar mer... Rodda. Planera. Fixa. Städa. Passa. Få ihop. Pussla. Nu tog orken slut. Idag var vi på Leos med Linda och hennes barn - det var trevligt. Sedan skulle vi till habiliteringen med Linus och träffa både arbetsterapeut och logoped. Men där var det en missuppfattning - arbetsterapeuten hade väntat en timme tidigare på oss, så henne fick vi inte träffa idag. Och det var henne jag helst hade velat träffa... Besvikelse. När vi kom hem bakade Linus och jag. Jag städade. Dammsög och tvättade golvet. När hundarna kom in var det ogjort arbete - den "nya" grusgången (som de dessutom inte har gjort klart, men anser är klar med ett nytt slags grus - besvikelse) drar in en massa skit... Besvikelse. Och strax innan jag tar in hundarna ser jag hur en bil saktar in - jag ser en hund komma över vägen. Kallar in dem. En kvinna ringer och säger att de så gott som snuddade nosen på en svart hund - besvikelse. Anders är i Köpenhamn. Han berättar att han kommer hem vid ungefär 7 - besvikelse. Vi ska till Anna och Arvid - hur tänkte han här? Mat? Trötta barn? Trött man - han åkte vid 4... Försöker få ihop morgondagen - många viljor. Många aktiviteter. Men det är ju roligt oxå - alla ska få sitt (jag ska rida, barnen ska vara på teleborg hos farmor och farfar hos kusinerna, Klara ska shoppa med Marianne, Linus ska på idrottsskola, Anders ska på innebandy...). Jag önskar bara att någon annan ville vara logistiker i den här familjen för en dag... Nu vill jag bara sätta mig soffan - läsa en bok... inte dra fram dammsugaren för tredje gången idag... (vilket i och för sig ingen ber mig om, men den gråa beläggningen på mattan gör det omöjligt för mig att koppla av i soffan...).

Kommentarer
Postat av: Mia

Kram till dig!

2011-11-03 @ 07:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback