6/11; söndag

Upp och ner... Ner och upp... Bra och dåliga besked. Trevliga stunder varvade med jobbigare. Livet. Ibland enklare. Ibland betydligt svårare. Livet förändras. Alla helgons helg. Mamma. Gravar. Ljus. Det är mörkt nu - men det blir ljusare igen. Barnen och jag satt vid mammas grav. Klara snörvlar och gråter, viskar, jag håller om henne, gråter. Skakar. Folk kommer. Tänder ljus. Ser oss. Jag tror vi var fina - trots att vi grät - det var en fin stund. Älskade mamma - älskade Klara. Det var inte bara mamma som dog då för 5 år sedan - det var en bit av Klara och en del av mig.
Lovet är slut för barnen. Vardag igen. Den här veckan har vi hunnit med att vara. Leka. Träffa kompisar. Rida. Idag dog världsettanhästen direkt efter målgång i en världscuptävling, mitt på banan. Han trillade ihop. Dog. 4 fel. 15 år. Ryttaren står bredvid och ser hur hästen rycker och livet rinner ur den stora livfulla hästen. Hjälplös. Han plågades inte - det gick på ett ögonblick. Inför fulla läktare, TV-kameror och en förtvivlad ryttare. Hickstead RIP. Så sorgligt. Så tragiskt. Tårar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback