19/9 Ett annat projekt...


Vi hängde upp tavlor - tyg på frigolit. Billigt. Utbytbart. Och färgglatt blev resultatet.
Annars har helgen bestått av fina ridturer och stallrengöring, samt korttagning på Rams inför eventuell försäljning för mig. Ridlektion och kalas, samt tennisträning för Klara. Tennisträning för oss alla och ett extra pass för Anders. Besök av farmor och farfar. Pyssel. Svampplockning för oss alla. Lek och övernattning. Det är tur att det kommer en vardag med MammaLEDIGHET. Idag har Sigge och jag gått en runda, sedan har jag städat och bytt i sängarna. Snart är det lunchdags innan barnen ska hämtas, och det är fotbollsträning för Klara och ridning för mig.
Nedan har jag lagt in lite bilder från veckans projekt... Gröt till Sigge, tavlor och svampplockning samt städning... Jag la in moppkort på de andra barnen oxå... Jag tittade in i "augusti 2006" och kunde känna förtvivlan i mina ord, känna sorgen mitt i en tid som är en av mina bästa... Minns mardrömmen som blev min vardag. Idag lyssnade jag på Alex Schulmans gamlöa sommarprat om sin döda pappa. Jag känner igen hur man står på kyrkogården och biter ihop - känner sig tacksam och nöjd att jag klarade ännu ett besök hos "mamma" utan att bryta ihop - trots att det kanske är precis det som hade varit det bästa. Att sörja och vara ledsen - även när andra ser det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback