16/4; måndag

Jag försökte hitta en ställföreträdande mamma idag - för att vara kemilärare istället. Jag lyckades inte (Anders är i Göteborg, och mina andra ess kunde inte) - så jag är mamma, i solskenet. Och det är inte det minsta synd om mig, och troligtvis är inte eleverna heller ledsna. Jag har städat - och det är intressant att gå omkring och se vad man kan hitta; spån - det kan jag nog inte skylla på någon annan än mig, kaffefläckar, leksaker av olika slag, en handduk (det påminner om skärtorsdagens kalas, när en mamma kommer och säger att det fattas en handduk på toaletten, jag blir lite förvånad eftersom jag hängde dit en ren precis innan de kom... men hänger dit en ny, och på vägen tillbaka till bordet, ser jag att Hiho ligger i sin säng, med en handduk på sig och en liten Asta bredvid...), en kaka av packat gräs som troligtvis suttit under fotbollsskor, en massa tennisbollar, tennisrack, innebandyklubbor, ett golfkort, pusselbitar, Klaras läxa, ett par strumpor (våra barn är inga strumpbarn)... Nu är det mesta undanröjt. Nu kan jag ta en kaffe, gå en runda - och njuta av att faktiskt få "Baravaramamma" idag, och inte kemilärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback