just det

I have got mail... Igår fick jag ett mail av min chef. Jag skulle komma in till honom för att prata om min tjänst till våren - då en kollega ska vara mammaledig... Jag har känt på mig att det är något lurt - men han har envisats med att inte säga något om sina planer, förrän det är klart? Jag har förstått, och sett på honom, att jag kommer bli berörd av hans planer. Men han har envisats om att inte säga något. Och kanske är det just det som gör mig mest trött... Utan att veta vad planen är - för när jag skulle prata med honom igår, så hade han gått hem, och idag är jag ledig... - så känner jag den där känslan av att alltid vara den som får "skiten", som får det som blir över, som får flytta på mig, som får... Att inte få tänka och tycka - innan det känns som om någon redan har bestämt? Men som sagt - det kanske är en bra lösning, en fördelaktig lösning för mig - för eleverna? Kanske är det för att jag är en flexibel medarbetare, kanske för att jag är snäll, för att jag protesterar för lite, för att jag inte står på mig, för att jag till slut brukar bli rättså nöjd och gilla läget... Känslan av att det kan finnas flera sätt att lägga fram tänkbara lösningar finns där... Kanske hade det kunnat tänkas efter tidigare? Kanske hade man kunnat göra annorlunda? Kanske blir det spännande imorgon - kanske inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback