10/1; tisdag

Många gånger under julen och de senaste dagarna har jag saknat mamma mycket... Barnen har pratat och frågat mycket om henne, många besöker sina familjer, och berättar om hur bortskämda de har blivit av sin - mamma... hur mormor har levt upp för barnbarnen, hur julen har varit den bästa... med mamma som fixat maten, stått vid spisen, bakat, slagit in paket... och en god vän fyllde 60 år, min mamma blev aldrig 60... Och då inser man hur ungt 60 är, man är liksom inte klar med livet. Och trots det finns det många som rycks bort betydligt tidigare än så... Jag läste senast idag om, troligtvis, en hel familj som fått sladd och krockat med en lastbil. En familj helt utplånad... De är ännu inte identifierade.
Trots min stora förlust - så är mitt liv hur bra som helst. Men det finns vissa stunder då livet suger, eller framför allt döden... Idag är det ensamt, barnen har gått till skolan och dagis, Sigge är ledsen och försöker komma till ro i sin säng och Anders är på jobbet. Idag är det vardag. Nu ska man vänja sig vid det igen! För att se alla bilder - klicka på "januari 2012".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback