lite mer

Jag har städat idag... Jag ställde inte in dammsugaren... jag måste nog dammsuga lite till, sen...
Och när jag gick där och sög, tänkte jag på det jag läste igår: "Det finns 365 dagar om året för att städa på. Om man tar bort alla söndagar så är det 313 dagar kvar. Sen finns det ca.50 dagar när vädret är för varmt för att städa på, då är det 263 dagar, och såklart vi sover minst 8 timmar varje dag, vilket motsvarar 122 dagar per år. Kvar finns det 141 dagar. Varje dag använder vi minst en timme på oss själva, det blir 15 dagar på ett år. ... ... ... ... Återstår då 126 dagar. Vi ska också äta och dricka det tar ca 2 timmar per dag, vilket är 30 dagar totalt. Nu har vi 96 dagar kvar. Sen måste man ju ut och röra på sig 2 timmar per dag och 2 timmar för att vara social, det tar 92 dagar. Så vi har 4 dagar kvar. Och eftersom vi är människor är vi nog sjuka minst 3 dagar per år. 1 dag kvar! OJ, just det, jag har ju födelsedag också." Undra vad det är jag inte gör... för jag borde verkligen inte ha tid att städa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback