29/7; söndag

Inläggen duggar inte lika tätt som regnet... Men vi har fått några soliga dagar den här veckan. Och vi har njutit. Jag gillar inte att fokusera på vädret, bli irriterad på vädret - man rår ju liksom inte över det ändå, och det man inte kan påverka är ingen idé att lägga energi på - men jag gillar verkligen sol! Livet blir enkelt. Ett strandbesök. En fika. Ett glas rosé. Grillat. Bara vara. Vi har träffat släktingar och vänner. Vi har varit på lammfest hos Frida och Peder - det var länge sedan jag skrattade så mycket och var vaken så länge en natt. Vi har varit på Skara sommarland. Vi har badat. Vi har fått två små ljuvliga kattungar som behövde ett nytt hem - Chilla och Fräs. Sigge har varit dålig - han var halt och sedan fick han hög feber - sedan blev han bra. Sedan har Stimma varit dålig - riktigt dålig. Typ någon slags förgiftning. Och för ett tag så tror man att det är hennes sista timmar - livet försvinner från ögonen. Men hon repade sig... Jag har ridit - i åskvärmen igår red Baron och jag en lång runda. VM-hästen motionerad = svettig Lisa. Jag blir en del av teamet som åker till London i mitten av augusti - även om jag inte följer med. Idag fick vi sällskap av ia/Etral och Esther/Amigo. Sedan har jag städat ur min garderob idag, medan Anders spelar golf. Jag slötittar på OS - och önskar att jag kunde röra på mig mer, men min rygg begränsar fortfarande mig oerhört mycket. Det är ju en andra sak som jag inte vill lägga energi på - eller låta begränsa mig och som jag sällan ger vika för - men kampen är ojämn, och stundtals kapitulerar jag, förlorar och tvingas inse begränsningarna... Men jag bryter ihop.och kommer igen. Jag tar mig igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback