26/3; måndag

Ibland önskar jag...
...att jag kunde hoppa av karusellen med barnhab, möten, utredningar osv... (inte för att mötet idag var jobbigt på något sätt - mer än att man då tvingas höra alla svårigheter - istället för att se lättheterna...) Att jag "bara" kunde få vara mamma. Utan att behöva slås för rättigheter. Utan att behöva undra vilka rättigheter vi har.
... att jag bara kunde få gå ute och titta på de fina krokusarna, bära lite kvistar och vårstäda - utan en massa jobbiga tankar i huvudet... (inte för att det bara är jobbiga tankar som kretsar därinne, men ändå...)
...att andra kunde se vår fina gosse som den han är - utan att försöka ändra honom, träna honom eller tycka saker om honom... (inte för att alla gör det - men ibland känns det så... vi - de flesta av oss, har svårt för att acceptera olikheter) Han är verkligen inget komplicerat barn, tvärtom - han är ofta väldigt enkel att ha och göra med.
... att livet var lite enklare...
Och väldigt ofta önskar jag att min mamma levde, barnens mormor... Att Linus slapp leka att han åker till mormor - utan att han faktiskt kunde göra det. Att han kunde minnas henne...
Och just idag önskar jag dessutom att dammsugaren funkar lite bättre än vad den gör - dags att lämna in på lagning igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback