21/4; söndag

Blodsband... Blod är tjockare än vatten... Det går inte att komma ifrån.
Men jag är så stolt - och skryter över min vänner... Min bror som kallas den vite kenyanen i området där han bor, som springer maraton. På en vän som lägger om vanor. På en annan vän som utkämpar sin livs kamp nu. På en annan vän som sätter sig på höga hästar utan att blinka. På en vän som alltid är så snäll. Och en annan som alltid är så glad. Så trygg. En som är så smart. Och en som har alla svar. En som har mod. På min man som är min bättre hälft. Ni gör mig Stolt. Inte så ofta avundsjuk. Inte som jag kan bli på blodsband...
Dagarna går. Jag, vi, försöker räcka till, det är tufft i utvecklingssamtalstider, föräldramötestider, omdömestider, träningstider, tävlingstider... Vi gör så gott vi kan. Och dagen igår ägnade jag åt groomning av Hanna och Yvonne. Hanna vann 80km på Amigo. Yvonne vände på Baron och gemomgick en "icke tillåten veterinärbesiktning" så hon blev diskad - vilket är överklagat.
Äntligen är våren här - och dagen idag har vi varit på musikal i kyrkan, jag har ridit en runda med fina stallkompisar i den värmande solen,, pyssel i trädgården, veckohandling, innebandy och tennis. Allt är bra. Förutom den krånglande ryggen - men den är lite bättre, problem med ett öga och nästäppa - allergi?... Men allt vill bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback