25/8; söndag

Igår var det distansrittstävling igen - 50km. Amigo och jag. Planen var att påbörja mitt noviskval - så återigen var planen att inte rida för fort. 16km/h, fick jag hålla. Det hade varit roligare att få springa för att vinna - jag är ju tävlingsmänniska. Men på längre sikt är det är ett klokt drag. Det kändes så bra. Amigo, 21 år, var pigg och fräsch. Sista milen fick vi skritta för att klara vårt mål... Men vi klarade målet. Fantastiskt kul att få tävla. En fantastisk häst. Fantastiska människor runt mig - i minst Kim som groomade och var chaufför. Yvonne som lånade ut häst och hjälpte till. Familjen som tålmodigt väntade hemma. Madde som resesällskap! (Ni som vill se många bilder kan kika här: http://www4.idrottonline.se/BillingensDRK-Ridsport/Tavling/Billingerittenden24augusti2013/) Tack Mattias Malmgren för lånet av bilderna! Ni andra kan nöja er med axplocket på min blogg! Främst på Madde och mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback