15/12; söndag

Det finns några saker som gör mig mer ledsen än andra...
Det ena är när jag får höra av föräldrar att "nä, tyvärr går det inte att leka" (idag heller - min anmärkning...) Det går aldrig. Jag läste en artikel i Aftonbladet för någon vecka sedan - det ar tvillingar som hade bjudit in till kalas - ingen kom. Det gör så ont i hjärtat på mig. Hur känns det i barnen då?
En annan sak är när jag får höra att barn - som jag vet inte är sjuka - sägs vara sjuka. Det finns föräldrar som säger det till sina barn, kanske för att förklara ett beteende eller ett tillstånd - kanske av välmening? Jag blir bara ledsen. Varför talar man inte sanning - och om man inte vet sanningen - varför tar man då inte reda på sanningen? När man säger "sanningar" till sina barn - tror barnen på det... Och för dem vidare. Vilket blir sanning för många andra oxå...
Det finns saker som gör mig mer lycklig än andra också - men det får li ett annat blogginlägg, för nu ska jag sätta mig i soffan och snuffa en stund på mina barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback