14/2; torsdag

Pigg, pigg, pigg... feber... pigg... Siggestatus. Sigge hade feber i natt, men har varit hyfsat pigg idag. Inte direkt varm. Det blev en klunsning om vem som skulle vara hemma... Eller inte ens en klunsning - det blev Ukrainafolk vs elever som hade pluggat till ett kemiprov... Eleverna förlorade. Jag stannade hemma. Och jag har bestämt att mitt jobb aldrig är viktigare än mina sjuka barn. Men ibland är det svårt... Bit ihop. Påminn dig själv om vad som är viktigt. Vad är viktigt om 20 år; att eleverna inte hade en kemilektion - eller att barnen inte hade en mamma som var hemma när de var sjuka? Vilka kommer snacka om det mest? Jag kände bara att om eleverna har pluggat - så ska de få¨skriva. Vi har en tuff situation på jobbet med många sjuka lärare och många sjuka elever. Det är svårt att hitta vikarier. Men idag kunde en kollega finnas där för eleverna. Och jag kunde finnas för mitt barn. Jag kunde finna ro. Titta på storslalomsVM. Snussa Sigge i nacken. Spela fotboll med honom. Nu sover han en stund, och jag planerar morgondagens lektioner - för mig? Eller en vikarie? En lektion som kanske blir en inställd lektion? Eller två... Men då beror det på att någon annan behöver mig mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback