18/2; måndag

Jag är inte särdeles stolt över mig själv när jag hör mig vid halvelva - eller kanske var det vid tio - första dagen på sportlovet (som jag har längtat efter); "åhhh... jag hade hellre jobbat..." Då hade vi klarat av tandläkarbesök för de två äldsta (som gick smärtfritt och utan anmärkningar) med en kompis till Linus. Sigge stannade hemma - med oklar status. Feber - icke feber... Klara vakande med odefinierbara nässelutslag(?) - inga andra besvär, bara kliande utslag på en arm och bålen... Linus som spelar över när kompisen är här (igår hade vi en underbar Linus hemma - som spelade hockey, hjälpte till att städa och plocka fram utan att någon bad honom...) - åh andra sidan är det nog inget ovanligt när man blir uppspelt av att ha en vän här. Nu är huset fullt av barn - närmare bestämt fem stycken. Alla har fått mat. De stora leker. Sigge sover - och nu finns tid för jobb... Nu är jag inte särdeles stolt över mig att jag inte vill jobba... Nu vill jag bara dricka mitt kaffe i lugn och ro. Ha sportlov. Och slippa tänka på jobbet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback