18/6; tisdag

Sommarlov. Semester.
Jag trotsade mig själv och packade ihop fika och badkläder direkt efter frukosten - cyklade till badplatsen och möttes upp av Eric och Elin. Jag trotsade den inre rösten som sa att jag borde städa innan. Nu har vi badat. Fikat. Ätit lunch. De stora barnen är på fotbollsskola och Sigge sover - och jag har lagt in en massa kläder, börjat fundera över vad vi bör ha med oss på vår resa - på torsdag är planen att planet går till Libanon. Till kusinerna. Jag har dammsugit med min nya dammsugare. Och nu en kaffedrink i solen. Idag är inte livet speciellt svårt.
Jag skickar med er Pia Sundhages ord, jag tyckte hon sa det så bra: "vi gör varandra bra". Jag ska försöka ha det som motto i sommar - att vi ska göra varandra bra. Ibland är det så svårt... Vi måste försöka hitta varandras styrkor och hjälpa varandra att lyckas. Fokusera på det som är bra. Förstärka det. Många gånger är vi bra på att tala om det som är mindre bra, på brister. Det är inte många som blir bättre av det... Det är rättså stor skillnad mellan "Va' duktig du är" och "Jag ser att du verkligen har kämpat för att få i många detaljer," t.ex. Det finns ofta många sätt att säga saker på, fokusera på...
Och kanske undrar några - Grålle kom hem igen! Lite mer än två dygn senare. Tro. Hopp. Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback