igen

Jag satt och pratade med barnen och funderade över vad man har gjort... Idag 36 år. Vad gjorde jag när jag var 6 år? Gick på lekis. Lekte med Lina, Eric och Hanna. Började inse att kompisar var allt viktigare - men ännu lyckligt ovetande om mycket... 16 år - vad gjorde jag då? Vem var jag? Jag hade börjat på gymnasiet. Hade traskat mig igenom rasterna på 1-6skolan med Sara och Emma. Martina, Maria, Amanda... Gått igenom högstadiet - och sakta börjat inse hur jobbigt livet kunde vara... Tränade på att kyssas. Jag hängde hos Sjödahl. Red. Jag hade lärt mig hur ont man kunde ha i kroppen och hjärtat... 26 år - då hade jag blivit mamma. Träffat Anders - nio år tidigare och i samma stund blev mitt liv betydligt enklare. På något konstigt(?) sätt visste jag att han var Mannen. Jag var färdig lärare. 36år. Var är jag nu? En trebarnsmor. Lärare. Ryttare - med förmånen att få rida fina pållar. Många har passerat genom åren. Mitt i livet? Som har fått törnat och verkligen förstått vad hjärtesorg är. Och riktig kärlek. Liv. Död. Vad händer under nästa tio år? Tio år - är lång tid. Men ändå så kort när man ser tillbaka på det... Det är så mycket som ryms. Så många möten, så många val som ska göras...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback