7/5; tisdag

Jag sitter ute...
jag dricker en kopp kaffe...
jag hänger tvätten ute...
jag tittar ut över den glittrande sjön...
jag låter dörren vara öppen...
jag tittar på min skrotande son - som drar fram en det ena än det andra... tennisbollar, lastbilar, golfklubbor, fotbollar och som har tagit på sig, som alltid, sina fina fotbollsskor...
Bara för att jag kan.
Mina tankar finns hos mina fina vän som just nu får en dos cellgifter - hoppas att det döda alla elakingar! Jag tänker på min dotter som idag skulle opererat bort sin cysta - men operationen fick ställas in för en akutoperation...
Jag sjunger med i sången som spelas från min lista - Elliphants - Live till i die:
Let go! Al u propha cool
People,
Drop ur mask evend ur
Seakhole!
Set ur blood flow in!
Moseon!
Turn from frozen to
Fluent
Take it off
U dropp a cool
Let go!
hear the golden rule
Take of!
Al u drop the cool
Let go!
Ref:
We!
Live like we never die!
U die and never
Live live live
Cos u never
Give give give
If u gonna
Live live live
Then u gada rumble
U gada rumble
With us.

Yo people!
With faces lack of one
Thing ey!
Lack of feelin!
Se u lack of feelin ye u lack of feel and
I watch a smile crack
Ur face!
Let go! Let go,
Al u propah cool
U propah cool
People
People
Drop ur mask evend
Ur seakhole set ur blood flow in moseon
Turn from frozen to fluent
And...

Jag läser Dalai Lamas ord på fb:
"Människan offrar hälsan för att tjäna pengar, sedan offrar hon pengar för att få tillbaka hälsan. Hon är så angelägen om sin framtid att hon inte njuter av nuet. Följden blir att hon inte lever i nuet och inte heller i framtiden. Hon lever som om hon aldrig ska dö och så dör hon utan att någonsin ha levt"
Och sitter kvar en stund till...
Bara för att jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback