mors dag...

En del dagar blir man mer påmind än andra om vad man verkligen saknar.
På facebook. I affären. På fotbollen. På Aftonbladet.
Mors dag.
Du fattas mig - det skär i bröstet. Tårarna fyller ögonen. Gråten i halsen - bildar en klump.
Anders spelar golf. Killarna och jag har tittat på Klara när hon spelade fotbollsmatch. Återigen en match i regn. En match de förlorade - men Klara gjorde mål. Tredje matchen i rad.
Jag bakar mammas äppelkaka. Tänker på mamma. Önskar att hon var här. Om det inte hade regnat hade jag packat picknickkorgen med den nybakade kakan och satt mig på kyrkogården. Men det spelar ingen roll var vi är. För hon finns inte. Och det gör ont.
En del dagar - gör det mer ont än andra... Idag är det en av de dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback