11/5; tisdag

Dagen kunde börjat bättre... Vaknade med migrän. Ni vet den pulserande känslan när man inte vill öppna ögonen. Men vet att man måste ta sig ner för trappan och ta medicin - helst för länge sen. Som tur var kunde jag lägga mig en stund till innan det var dags att dra igång dagen. Linus skulle packa både gympakläder och innebandykläder... Sigge var trött - han vill att jag drog upp rullgardinen, sedan ville han inte det... Han ville ha jackan på sig inne på dagis - sedan ville han inte det... Jag blev sen... Jag skulle träffa sjukgymnasten - vilket känns lite meningslöst, eftersom jag varken han eller jag märker någon skillnad. Igår fick jag svar på röntgen - ett stort diskbråck som trycker på nerverna. Nähä! Bilarna framför mig kör sakta. Jag glider in en minut efter utsatt tid. Dagen är igång. Jag är på jobbet. Har sorterat in en massa prov. Huvudvärken sitter där. Men bara som en svag förnimmelse. Snart är det kemilektion. Snart är det dags för Klaras utvecklingssamtal. Snart är det hämtning av Sigge. Matlagning. Gräsänklingstid. Snart är det dags att sova igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback