31/10; torsdag

Nu sitter jag på innebandyträning. Sigge halvligger i knät och är frustrerad över att inte få vara med. Han har fått åka skridskor idag - lycka. Sedan var han arg för att han inte fick ha skridskor inne... 
Linus är på fotbollsträning. Innan vi åkte blev vi frustrerade och arga på varandra. Över en bagatell. När han lackar ur, blir jag mest irriterad på mig själv. Även om orden jag säger riktas mot honom. Det gör mig ännu mer irriterad - på mig själv... Ofta är det jag som gör fel. Säger fel. Agerar fel.  Gör om. Gör rätt. Börja om. Tänk efter. I stunden kan jag inte backa. Men nästa gång...?! Det är tur att det finns många träningstillfällen... Tyvärr verkar jag inte få bättre tålamod... Men jag kanske kan leva min strategi?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback