8/10; tisdag

Veckoslutet i Polen var kul, lyckat och trevligt. Tisca vann på åttamilen och estrella kom fyra på 16mil. Fullt upp. Ingen rast och ingen ro. Jag hann knappt tänka på något annat än vad jag gjorde där... Det är en märklig och skön känsla. Att ägna sig helhjärtat åt något. Jag gör det alltför sällan i andra sammanhang. Men i ridningen har jag länge känt att jag går "all in". Ofta är det många som slåss om min uppmärksamhet - såväl på jobbet som privat. Jag försöker vara närvarande i samtal. Andas. Lyssna. Prata. Vara. Finnas. Men det är ibland svårt när annat pockar på uppmärksamheten... Det är mörkare nu - idetid. Tid för vila. Kura ihop sig. Tända ljus. Älska. Ladda. Tid för återhämtning. Tid gör samtal. 

Nu har Sigge somnat. Klara och Linus har kommit hem från innebandyn. Anders är på hockey. Och jag tänker på högen















 med orättade kemiprov och labbar. Imorgon är en ny dag... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback