8/9; söndag

Det finns så många ord. Ord som sårar. Ord som ger glädje. Ord som tolkas. Ord som blir sagda, och osagda. Och så finns det tystnad. Som kan säga mer än tusen ord. Är ord eller tystnad värst? Det finns så många sätt att säga samma sak. Så många tonlägen att använda. Jag tänker ofta på det i såväl yrkeslivet som privat... Ord kan ge självförtroende. Ord kan stjälpa...
Idag är en ledig söndag. Vi har promenerat. Snart åker Joggi hem. Anders spelar golf, och barnen och jag var en runda i stan.
Jag tänker på min vän, och hoppas att hon känner det! Imorgon ligger hon på operationsbordet. Våra tankar kommer finnas hos henne - precis som de har gjort varje dag det senaste halvåret. Jag hoppas att du känner det. Med tanke på det, känns väldigt mycket oviktigt. Därför skriver jag inte mer idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback