4/8; mådag

Vi är tillbaka efter strålande dagar på Gotland. Vi har sett Klara göra hattrick, och laget lyfta sig - de tog silver i cupen som spelades i 33 graders värme. Vi har badat. Suttit uppe länge i i den ljumna natten. Varit i Blå lagunen, på sommarland och vattenland. Vi har grillat i solnedgången på stranden. I dag började Anders jobba igen. Uppvaknade efter en skön sommar. Brutalt uppvaknade. Han fick ett meddelande på morgonen innan han körde att en kollega hade omkommit i en MC-olycka igår. Jag har sett rubriken. Jag har läst nyheten. Jag har sett det på TV. Svart rubrik. Hennes dotter som åkte med skadades allvarligt. Jag saknar ord. Ord om jobbångest och lyckliga dagar känns banala. Mina tankar finns hos hennes familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback