14/12; söndag

Jag slits mellan hopp och förtvivlan - inser att ibland kommer döden i vägen för livet. Slits för att kunna räcka till. Finnas för alla. Hur ska jag kunna göra rätt? Jag kan inte det här?
I natt hade mormor trillat, hemtjänsten hittade henne på golvet. Hon fick åka ambulans till sjukhuset. Marianne ringde på morgonen och berättade. D hade Anders åkt till jobbet. Jag skulle åka med Linus på innebandy, och jag fick inte tag på kompisen härifrån som han kanske skulle kunna åka med. Jag åker med linus. Tårarna trillar. Jag vill vara överallt. Finnas. För dem som behöver mig. Var behövs jag mest? Linus får skjuts efter samlingen och jag och sigge åker till sjukhuset. Hon ligger i sängen. Jag har aldrig, förrän i fredags, sett min mormor ligga i sängen. Marianne och pappa var också där. Kanske behöver hon komma runt ett korttidshem, eller ha ett annat boende? Marianne bad mig kolla upp det. Var börjar man? Jag kan inte det här. Jag ringde vår Majsan, som berättade hur det brukar funka. Det är sjukhuset som ska vårdplanera innan hon åker hem. Imorgon får jag nysta i det här. Frustration. Ledsamhet. Litenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback