8/12; måndag

Det finns mycket, och många, som är fantastiskt/a på Sigges dagis. Men. Det finns vissa saker som är riktigt dåligt. Jag förstår att man inte kan vara alla till lags. att det alltid blir dåligt för någon. Men jag känner att det är gång på gång... Hur kan man flytta frukosten till 7.15? 45 minuter tidigare? Jag har försökt. Verklige. Men det är så svårt. Att få iväg en trilsken treåring på morgonen. Att behöva stressa på morgonen. Visst vi kunde stiga upp tidigare, men hur mycket... Inget är tillräckligt. Vi har alltid haft lämningstid 7.15, men det har inte spelat någon roll om vi kommer 7.20. Eller 7.25. Men nu sitter de och äter om man kommer 7.15. Och allt därefter är för sent. Att lämna efter frukost innebär 7.45. Då kommer vi försent till våra jobb, och då måste Sigge äta hemma. Detta splittrar oss. Detta förstör. Så många gånger varje vecka får jag be honom skynda sig. Vakna. Snabba på. För att inte komma för sent till frukosten... Och så är det, det där med stägningsdagar. Och vädjan till föräldrar att hämta tidigare en gång i månaden, innan klockan 16. En vädjan. Alla vill vara till lags. Den här veckan stänger de kl 16 på onsdag. Och inte nog med det, de har dropinfika till kl 16 imorgon... Det innebär att jag måste gå tidigare från jobbet tv¨dagar i rad...? Hur tänkte de nu? Jag vill hjälpa dem, jag vill hämta tidigare, jag vill att Sigges föräldrar ska komma på dropinfika - vilka ska han fika med annars? Jag vill vara till lags. Jag vill finnas där. Men sprid ut det... Hjälp oss föräldrar att vara bra. Är inte dagis en form av service? Som ska hjälpa och inte stjälpa? Just nu känns det inte så... Just nu känns det som om det är svårt att hinna. Göra rätt och vara bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback