4/2; tisdag

Åh nej. Dränerad på energi. Pausa. Försök tänka om. Innan du blir arg. Innan du blir orättvis. Idag blev jag missförstådd. Jag la mig i det jag inte hade med att göra. Det blev fel. Missförstånd. Jag sa fel ord. Personen gick därifrån. Jag vet inte hur jag menade. Jag vet inte exakt vad som blev fel. Men jag kände att det blev fel. Och det var inte meningen. Jag ville inte såra, kränka eller vad jag nu gjorde - jag vet inte hur det kunde bli så fel... Men jag tror att vi vill samma sak. Men vi nådde inte fram. Hann inte reda ut. Jag försökte leta upp personen senare, men hittade inte hen... Jag fick ringa upp. Hen hade verkligen blivit arg. Varför stannar man inte upp då. Frågar vad jag menar? Reder ut? Ber mig förklara - det jag inte alls menade. Tolkningar. Jag borde känna mig lugn nu. Vi har pratat. Hen förstod. Tror jag. Men jag blev bara dränerad. Tom. Trött. Det är så lite - som kan göra så fel.
Nu ska jag snart köra tre killar till innebandyträning. Den yngste får följa med på en höft. Snart drar jag på mig leendet igen - hoppas bara att jag inte blir arg innan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback