13/1; måndag

Idag är det min morfars födelsedag - en av de bästa personerna i mitt liv... En hjälte. En kämpe. En hjälpare. En överlevare - som dog av magsjuka, efter att ha överlevt polio och lungcancer...
Jag säger ofta att "jag är mina barns bästa mamma" - det är jag nog, oftast. Men jag skulle kunna bli bättre - jag ska gå på föräldrakurs, den börjar nästa onsdag. 
Jag har haft intressanta etikdiskussioner med mina kloka nior idag. Genteknik, fosterdiagnostik, kloning, värden, rättigheter... Skulle världen bli bättre med fler lisor? Knappast. Men jag berättar ofta om min snälla, duktiga, omtänksamme man - "alla borde ha en Anders". 


Kommentarer
Postat av: Mia

Världen skulle absolut bli bättre av fler Lisor! Krama mia

2014-01-14 @ 07:56:20
Postat av: Martina

Hej Lisa!!
Ville bara säga att det är trevligt att läsa om dig, du skriver fint!! Kram

2014-01-14 @ 13:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback