20/3; torsdag

En mamma låg på energi - när energi skulle behövas som mest. Ansers är på hockey. Klara på innebandy. Linus på fotboll. Mygga ska rastas. Mat ska lagas. Lite stök och fix - för imorgon kommer bror på besök. 
Och så känslan, när man redan känner att man knappt håller ihop, när ett ägg ligger löst i kylskåpet och rivs ner.  Kladd. Överallt. I kylskåpet. På kylskåpet. I frysen. På golvet.
Jag känner hur jag knappt orkar prata. Viskar. Samtidigt som skriket stiger i bröstet. Pockar på att få komma ut. 
Jag vet inte riktigt vad som har tagit min energi idag. Kanske var det vetskapen om att det skulle bli svårt att räcka till ikväll? Tjänsten är inte löst. Men vi kallades till möte igår, och den upptar inte så många av mina tankar längre - varken i vaket eller i sovande tillstånd. Nu vila. Jämte Sigge. Få honom att somna. Höra hans andetag bli färre och långsammare. En Lisa för själen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback