21/5; onsdag

Det ser ut att bli en fin dag. Jag ska till Lund på föreläsning om klimatet. Myggan är på djursjukhuset. Jag åkte in igår eftermiddag - då jag såg att hennes öga var blått/vitt, istället för brunt. Det rann och hon blundade. Veterinären trodde att det berodde på ett slag, det syntes inga synliga sår. Hon var inte allmänpåverkad. En annan veterinär kom - och trodde också på ett slag och kortison, men ville kolla trycket först. Det visade sig att trycket var förhöjt. "Livslång medicinering, stanna kvar över natten, mäta trycket en gång i halvtimmen, ta bort ögat, gluakom?..." orden studsade i rummet... Jag åkte hem. Framåt kvällen skickade veterinären ett SMS - trycket hade sjunkit, hon hade svarat bra på behandlingen. Jag kan konstatera att hon fattas här hemma. Fina Myggan. Under dagen väntar fler besked. Det känns lite konstigt att åka iväg, men jag kan ju inte göra så mycket... trots att man vill göra allt... Och så har jag så ont i min rygg - det gör ont att ta korta steg, långa steg, sitta, ligga, hosta, nysa - ja till och med rida...

Kommentarer
Postat av: Mia

Hoppas att Myggan snart är bra i sitt öga och att din rygg blir bättre! kram mia

2014-05-21 @ 15:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback