19/11; onsdag

I många år har jag hört mycket ont om Växjö djursjukhus. Nästan inga av våra träningsvänner har genom åren besökt stället - de åker land och rike runt. Jag har all respekt för andras åsikter och tankar. Och säkert är det många genom åren som har blivit illa bemötta, som har fått fel diagnos och blivit felbehandlade. Även när vi bodde i Halmstad, och kenzo behövde operera sin rygg - återvände vi till Växjö djursjukhus, trots att vi hade betydligt närmare till andra djursjukhus. Jag har genom åren varit där otaliga gånger - och opererat rygg, knä, armbåge, öga... I måndags började det vätska sig från Myggans öga, och svullnade. Jag tog en bild och skickade till Myggans veterinär, Ida. Hon svarade på mailet igår. Och hon ringde idag, trots att hon var ledig. Vi pratade länge. Det har varit även vid andra tillfällen när jag har mailat henne, som hon har svarat snabbt. Idag såg dock ögat bättre ut - vi har tvättat med alsolsprit. Hon får rimadyl. Det kan bli tal om att öppna ett par stygn - det samlas lätt vätska eftersom det är en "håla". Kanske behöver hon antibiotika. Men just nu ser det bra ut. Och jag känner att vi har fått bästa, tänkbara hjälp. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback