7/10; tisdag

En del dagar är jobbigare än andra. En del dagar är gråare än alla andra. Blåsigare. Stormigare. Regnigare än andra. Tråkigare än andra. Stressigare. Vissa dagar är det svårare att upprätthålla leendet. Vissa dagar är det bara för mycket. För mycket av de gråa nyanserna - det finns inte ens svart och vitt. Bara ett töcken. Tre extra lektioner idag - det behövdes vikarier. Några för många pingisbollar på lektionen. Några för många som inte gör det de ska. Några för många som inte lyckas så bra som de skulle kunna. Några för många hårda ord. Balansen rubbas. Dagen började med att Sigge var sur. Fick lirka. Övertyga. Men lämnade trots allt över en glad Sigge på dagis. Kom till jobbet och fick direkt höra att jag behövdes som vikarie. Det var trots allt rättså kul att träffa nya elever. Lektionerna gick hyfsat, och dagen gick fort. Kom hem 16.15 och lagade mat som vi snabbt åt - jag var hemma totalt fyrtiofem minuter innan jag körde till innebandyn, som börjar 17.30, med tjejerna - där mötte Anders upp. Jag körde hem. Gjorde lite läxa med Linus. Om 29 minuter, kl 18.30, är det föräldramöte på dagis. Min energi börjar ta slut. Idag är en dag som snart borde vara slut. Det vore det bästa för alla... Kanske borde jag ta på mig en annan tröja till föräldramötet - den jag har på mig är - grå... Färga håret? - för mitt är grått...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback