13/9; lördag

En slags triathlon som km - löpning, cykling, ridning. För att få ihop logistiken med golfrunda samtidigt - då fick klara springa och cykla och jag rida. Klara kom i mål som etta på såväl löpning som cykling! Och jag fick gå ut som etta på ridningen. 





Nora blev lite stissig, och vi väntade in tvåan och snart kom trean ikapp. Vi tig svans på Charlotte, på upploppet gick Peder om. Och trillade av. 



Jag hoppade sv och fångade in misha. Och sedan gick vi i mål, samtidigt som Charlotte, som man nog får kalla för den "rätte" klubbmästaren - hon gjorde ju allt, jag red ju "bara". Men klara och jag var ju bästa teamet! 







Ett mycket trevligt evangemang! Vi fortsatte på fotbollsmatch. Anders vann golfen. Och nu har vi landat i soffan för hockeymatch! 
Imorgon är det val. Imorgon ska jag rösta för mina barn. Deras framtid. Jag kommer göra ett val som jag tror på för mina barn. Vi har en större öppenhet med teknikens hjälp - många gränser har suddats ut. Man når världens hörn från soffhörnet. För mig finns bara Vi. Gemenskap. Inte vi och dom. Inte vi mot världen. Vi behöver inga hårdare tag i skolan - jag tror inte på ordningsbetyg eller betyg i mycket lägre åldrar. Jag tror på kärleken, på att människor gör så gott de kan. Jag vill fortsätta ha en tro på mänskligheten. 


 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback