18/9; torsdag

Idag läste jag att det var fler ansökningar till Paradise hotel än till lärarutbildningen... För mig är inte skolan motsatsen till paradiset. Visst finns det plats som jag hellre besöker än skolan, och jag vet att många inte trivs i skolan, men jag vet också att större delen av eleverna gillar skolan. Trivs i skolan. Visst hade jag hellre suttit vid en pool i bikini och druckit drinkar än satt mig på högskolan och fått en massa lån...
Men som arbetsplats är det nog en av de bästa! Möta pedagoger som vill utveckla. Som vill förändra. Som vill se andra människor växa och utvecklas som just människor. Som leder de vilsna själarna, får de vissna att blomstra och fröna att gro. Se barn som blir vuxna med egna tankar, se dem göra val och pröva sina vingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback