12/4; söndag

Igår vårvärme. Sol. Vårtecken. Kläder som åker av. Cykling. Skrubbsår på knäna. Blommor. Studsmatta. Bad. 






Idag tittar man helst på blommorna i vasen. Det blåser. Haglar. Regnar. Och så blir det sol mellan varven. Målen blåser omkull. 
Cyklarna rullar och studsmattan används. Mer kläder. 


I natt mådde jag dåligt. Jag kände redan igår att jag inte hade rätta orken. Håglös. Ont i kroppen. Och då i natt... Feberfrossa. Så dåligt att jag ställde in dagens ridtur... Det händer inte! Och mitt dåliga samvete kändes direkt. Jag såg fram mot att Anders skulle komma hem - avlasta lite - även om jag är bättre idag. Han kom hem - klenare än jag. Han bäddades ner direkt. Så det är bara att bita ihop. Jag är inte värst idag heller. Jag får fortsätta vara mamma, tvätterska, städerska, hundrastare... Och hejaklacksledare. Snart första finalmatchen för lakers. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback