15/12; tisdag

Min önskelista: 
- snälla barn - ja umgänge med snälla människor över huvudtaget 
- trevliga barn - ja trevligt umgänge överlag 
- en och en annan ridtur - och andra spännande upptåg - då ökar mina förutsättningar att kunna vara snäll och trevlig...
- många skratt
- skön ledighet - lugn och ro, tid för familj och vänner. 

Ibland har jag lite svårt att få ihop mina tankar kring julen. Vad vill jag? Vad förväntar jag mig? Hur skulle jag vilja att det var? 

När jag var liten fanns det oändligt med julklappar under granen - min mamma älskade att ge - och få paket. Jag vill att mina barn ska få massa julklappar - men jag vet inte vad de ska få!? Jag gillar inte att krysta fram saker - gillar inte att ge sådant som inte "behövs"... Och mina barn har det de behöver...? De får en innebandyklubba när den gamla har blivit dålig/för kort/gått av... Nya ridbyxor när de gamla gått sönder/blivit för små... Ny telefon när den gamla är dålig... ... De behöver inte vänta till jul... De har få önskningar... Och mest av allt hade jag önskat mig att mina barn hade fått kära känna sin mormor - hon hade fixat små paket under granen - och hon hade älskat det... Älskat att skämma bort dem. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback