30/7; torsdag

Idag på ridturen fokuserade Baron mer framåt än åt sidan - fattade hellre galopp än travade. Gott tävlingsmood. Go känsla. Vi var själva på turen - och ibland är det bra - även om det alltid är trevligt med sällskap. Men det är något speciellt att fara fram över vidderna - med endast pållen som sällskap. Man känner liksom hästen mer - känner musklerna och fartvinden. Att få rida Baron på en tävling känns nervöst. Det förpliktigar - och jag har alltid hört att han bara går igenom med Yvonne... Mitt förnuft vet ju dock hur många timmar jag har ridit honom, hur många turer vi har gjort utan att han har "förstörts" och att om han inte går igenom - så har jag ändå gjort mitt bästa. Ridit honom på mitt bästa sätt. Det ska bli kul - men än är vi inte där. Än står vi inte på startlinjen. Än är det många timmar kvar...
Anders spelar golf. Nu kramas det sista ur av semestern. Linus går på simskola - ha är så duktig - han går in på killarnas, byter om själv och kommer ut med väskan, som jag tar hand om medan han är på simskola och sedan möts vi efter och han går ensam in på killarnas och duschar. Idag fick jag papper om jobbuppstarten. Nu närmar sig jobbet. Blandade känslor. Jag gillar oceanen av tid - men jag gillar jobbet oxå. Det vill bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback