1/3; söndag

Första mars med aprilväder. 
Första mars med baron. På en äng. I blåst. Galoppass. Alla som känner baron vet att just den kombinationen inte alltid visar baron från sin charmigaste sida. Men pga tappsko igår på långturen, föll lotten på mig att rida ett galoppass på ängen. I blåst. Fartvind. Muskler under mig. Kraft. Samarbete. En fantastisk baron visade sig från sin bästa sida! 25 minuter koncentrerad energi åt rätt håll. 
Eftermiddagen har vi bland annat ägnat oss åt att packa lite i mormors lägenhet. Svindlande tankar. Lätt illamående. Så många känslor. Så många outsagda meningar. Så många frågetecken - som aldrig kommer rätas ut. Det finns så mycket jag skulle vilja veta. Det finns så många minnen. Så mycket jag inte vet... 
Vi hälsade på mormor oxå. Idag mötte hon hos i korridoren. Fin i håret. Påklädd. På väg till kaffet. Hon pratade. Kände igen oss. Pratade om skidresan och om att hon hade åkt skidor. Delade sin semla med Linus. Drack sitt kaffe. Idag levde hon. 
Nu är resten av familjen på innebandy. Jag plockar tvätt. Och disk. Och pryttlar. Hög musik. Och känner livet i mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback