12/5; tisdag

När lastbilen innan mig bromsar på väg mot dagis idag på morgonen, bromsar jag oxå. Jag ser polisbilar. Och inser att Sigge sitter jämte mig, utan bilkudde. Och jag har inget bälte. Tråcklar på mig bältet - jag vet att det är slarvigt och oansvarigt - och får motorstopp. Polismannen kallar in mig. Frågar vad jag gjorde. Det såg ut som om jag hade druckit. Jag svär att jag inte har gjort det - fnittrar nervöst. Blåser. Inget utslag. Får fortsätta utan anmärkning. När sedan telefonen ringer på jobbet och det är från "polisen" - skakade knäna. De ringde dock i ett helt annat ärende... Men innan jag förstod det - hade jag lagt mig på rygg, blottat strupen och lovat på heder och samvete att aldrig köra utan bälte och Sigge ska alltid sitta på en stol. Lovar. Heders. Även den korta biten till dagis.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klokt beslut 😊 kram från Mia

2015-05-13 @ 07:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback