1 november

Lovet närmar sig slutet. Ett lov där jag inte en enda gång har sagt att "det hade varit enklare att jobba"... Det har varit ett bra lov. Vänner. Aktiviteter. Resa. Hemma. BaraVara. VaraBara. Söndag kväll. En söndag med innebandymatch för klara. Hon gjorde 3 mål och de vann med 8-3. Stolt mamma. 

Barnen och pappan stannade på alagsmatch. Jag åkte och red. Och hälsade på gammelmormor med inköp av bh och lampa. Och tände ljus på kyrkogården. 

Det är något visst med mörker. Kyrkogårdar. Alla Helgona. När jag gick ut från kyrkogården fick jag fysiskt ont i hjärtat. Eller psykiskt? Någon höll mitt hjärta i ett järngrepp. Eller i ett hjärngrepp? Ont gjorde det. Jag sjöng lågt... "Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna, det är mörkt nu, men det blir ljusare igen..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback