15/11; söndag

Helgen går mot sitt slut. 



Klara, Kim och jag red igår. 
På kvällen var det matcher såväl på tv som i vardagsrummet - grålle fick agera målvakt. 
Idag spelade klara innebandymatch - de vann mot hovmantorp.
kim och jag utnyttjade sista ljuset för ridning. 
Jag skickade sms till Linus lärare om simningen - efter att ha pratat med Linus och Anja en stund. De tyckte det var konstigt att han var i den lilla gruppen och inte heller fick hoppa trampolin. Linus har länge klarat sig långt på djupt vatten och har i många år hoppat från 5:an. Jag förstår att man ska kunna ta korrekta arm- och bentag, men i nuläget är hans teknik kanske good enough?! Istället för ett tappat självförtroende?! Imorgon följer Linus "hjälplärare" med till simhallen... 
Natten till igår dödades många människor i Paris. Ett par dagar tidigare i Beirut... Vart är världen påväg? Var vågar man vara? På Fb erbjuds man ändra sin profilbild till den franska flaggan. Sympatisera... Men jag gör det inte... Det betyder inte att jag inte bryr mig... Jag sympatiserar. Jag hoppas på fred. Terrorism berör. Oavsett var det sker. Oskyldiga människor. En människa på fel plats. Och jag undrar...  ”Var fanns den libanesiska flaggan efter terroristattacken i Beirut för bara några dagar sedan? Var har den syriska flaggan varit?”





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback