4/11; onsdag

Det är inte många kvällar de senaste åren - eller genom åren - som jag har valt att vara hemma om jag har haft möjligheten att träna en hund eller en häst... Jag kommer inte ihåg när det hände senast... Jag hade kunnat åka och rida ikväll - Anders är hemma, och både han och barnen frågade... Alla var lika förvånade när jag svarade nej... Att jag hade tänkt det, men... Vad fick mig att inte göra det? Jag vet inte... Orken? Mörkret? Lusten? Viljan? 
Jag blir nästan rädd... Har jag blivit bekväm? Lat? Det känner jag mig inte bekväm med...
När jag kom hem, strax före fem, lagade jag mat. Hela familjen åt tillsammans - det tillhör inte riktigt vardagsrutinerna... Vi städade skåp, slängde in tvätt, skickade iväg klara på fotboll, gick en runda med myggan i pannlampsljus, spelade innebandy med Sigge, tränade med Linus, beställde hudvårdsprodukter  på nätet, plockade undan, tände ljus, landade i soffan med en katt på magen och en mygga bredvid...


Samtidigt kan jag bli rädd för mig själv, mina krav på att ständigt göra något och känslan av att om jag inte är påväg någonstans så gör jag inget...
Jag har haft att göra - men jag valde faktiskt att stanna hemma... 
Imorgon är jag mammaledig. Räfsa löv? Sjukgymnastbesök med Linus och så är planen - att rida - i mörker och kyla... Då är ordningen återställd?! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback