1/9; tisdag

Första september och i natt var det ett åskväder värt namnet. Omslag mot höst? Något som är säkert är att det är höstkänsla - mörkret sänker sig, energihalten sjunker, halsen gör ont (4/5 i familjen är snoriga, eller jag är inte snorig men har ont i halsen). Klara och Anders åkte på innebandy, Linus var på fotboll, jag lagade mat. Och då kom samtalet som sänkte mig ännu mer - fick mig att tappa ork... Kinnevaldsgården. Mormor var tröttare och behöver ett matbord och en stol som får plats i ett pyttelitet rum. Letade i ladan - hittade inget perfekt, men tog ett och en stol. Gick dit. Fel stol. Det behövs en karmstol - såklart. Hinner inte fixa. Vad ska jag fixa? Jag kan inte det här. Vill inte kunna? Otillräcklig. Frustrerad. 
Nu lägger jag Sigge. På dåligt humör. Inget tålamod. Ont. Sliten. Trött. 
Men troligtvis är jag piggare imorgon. En kopp te under filten om en stund. En natt utan åska. Om. Imorgon. Är. En. Annan. Dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback