28/9; måndag

Lektioner. I strid ström. Lite handling på lunchen - Apoteket och frukost. 
Mattelyft. Hem. 
Klockan är ca 17.20. 
Klara ska på fotboll. Hon har hämtat Sigge. Och bakat.
Kör klara till fotboll - och hon konstaterar att hon nog är sen. Träningen har börjat. Tidigare. Vi måste ha missat ett mail.
Alla dessa mail.
Och alla dessa tider. 
Anders lagar mat.
Jag gör läxan med Linus. 
Vi äter. Anders åker med Linus på innebandy. 
Jag försöker skriva ut bilder till Linus läxa - datorn strular. Sigge pärlar. Och ritar. Jag svär. Och talar om hur fint han ritar. Och pärlar. 
Vi jämtar klara. Som konstaterar att hon var sen till träningen. Lite sur. Irriterad.
Och där någonstans orkar jag inte mer. 
Alla mail. 
Alla tider. 
All otacksamhet.
Jag rensar diskbänken, tvättstugan och golvet i ren frustration, irritation och ilska. 
Sammanbitna käkar. En begynnande huvudvärk. 
Ett mail till Linus fröken med vädjan om att skriva ut bilderna. 
En stund i soffan. Läggdags för Sigge. Och där ligger jag nu. Jämte Sigge. Lugna andetag. Lugnet sänker sig. Käkarna slappnar av. Och jag längtar till hela jag får slappna av.... Kapitulera. Ro. 



Kommentarer
Postat av: farmor

vad gosigt,vilken helg ni har haft!härligt

kramar farmor vilken energi ni har !!!!!

2015-09-28 @ 21:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback