forsättningen av dagen

Det är inte så dumt...
... att kunna leka med barnen - leka båt och köra bilar
... att kunna gosa med Liten mitt på dagen - bara för att han vill
... att kunna klippa gräset mitt på dagen
...och dessutom kunna dra upp byxorna för att solen värmer gott
... och sitta med ett sommarprogram i lurarna
... att kunna fika med barnen
... att kunna spela en runda kort
...att hinna tvätta och sortera in en massa ren tvätt
... att kunna läsa en bok i solen - både för egen vinning och om ankan och kaninen för Liten
... att kunna få möjlighet att se hur Liten formar de första siffrorna och bokstäverna
innan man egentligen ens skulle varit hemma. Allt medan försäkringskassan betalar lönen. Imorgon är det ännu bättre då kallas det "föräldraledighet" istället för "vab". Och på fredag är jag tjänstledig pga tävling med Baron. Det blev en kort vecka. Och frågan i luften är - är allt förberett till på måndag? troligtvis inte, men jag kan inte göra så mycket åt det just nu... Jag vabar - är föräldraledig och tjänstledig... Och då får man väl inte jobba? Snart blir det pizzabak och en runda med Myggan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback